h1

Συνοδεία οργάνων

Σάββατο 17 Μαρτίου 2007

Από την Καλύβα στο Βουνό κατρακύλησε μια μπάλα, πλατς μες στο φραπέ μου. Πρέπει λέει να γράψω ένα αφήγημα που θα περιέχει τις λέξεις: μισγάγκεια, λαδοτύρι, βένθος, λαμπαδηδρόμος, ίμερος. Υπάρχουν πολλοί περισσότεροι τρόποι για να γραφτεί το αφήγημα από όσους μπορώ να φανταστώ. Χάριν ευκολίας – ομολογώ – προτίμησα το «λαϊκόν εξομολογητικόν» ύφος του σουτέρ, το οποίο – ομολογώ επίσης – ότι ζήλεψα.

Το αφήγημα εμπεριέχει λέξεις που ίσως ενοχλήσουν τους comme il faut περαστικούς. Αδιαφορώ, γιατί είμαι υπέρμαχος της απόλυτης ελευθερίας της έκφρασης στο λογοτεχνικό κείμενο και ανεξάρτητα από την όποια αξία του.

 

 

 

Συνοδεία οργάνων

Εφτυνα στο πάτωμα τη στιγμή που την είδα. Μπορεί να ‘ξυνα και τ’ αρχίδια μου. Ημουν αλλού, είχα τα δικά μου. Αλλά μπήκε μπροστά μου, μια κουκλάρα δύο μέτρα και έχασα τη μιλιά μου. Ηθελα το σάλιο να παγώσει στον αέρα, όπως βλέπουμε στις ταινίες. Να σταματήσει εκεί, να γυρίσει πίσω, να μου έρθει στα μούτρα. Αντί γι αυτό έσκασε μπροστά στα πόδια της. Κιτρίνισα. Μουρμούρισα συγνώμη και προσπάθησα να χαμογελάσω.

Μου ‘ριξε μια ματιά που μ’ έσφαξε. Και έστριψε πάνω στα τακούνια της σαν αερικό κι έφυγε. Γαμώ τα ανακλαστικά μου σκέφτηκα, γαμώ τα ΟΥΚ μου και τη ζωή μου όλη, που δεν είδα τέτοιο πασά. Γαμώ τους εκπαιδευτές που μου λέγανε «με μια ματιά να τα βλέπεις όλα», γαμώ τα έτη υπηρεσίας μου στην ασφάλεια υψηλών προσώπων.

Σε μια βδομάδα, πάλι στο ίδιο πόστο, έξω από την πόρτα, να γαμήσει ο υπουργός στη σουίτα του Αστέρα και εγώ να βαστάω φανάρι και να βλέπω άδειους διαδρόμους. Τι άλλο να δεις χειμωνιάτικα στον Αστέρα; Το καλοκαίρι, δε λέω, έχει μουνάρες να περιφέρονται ολόγυρα. Γκομενάρες. Η τελευταία του δικού μου δε πιάνει μπάζα μπροστά τους. Αλλά να σου πω ειλικρινά δε μου ‘χει κάτσει ακόμη καμιά. Για να περάσει η ώρα λύνω κανά σταυρόλεξο ή σκέφτομαι το μαγαζί που φτιάχνω στο Βένθο. Πολλά έξοδα.

Βάλε λίγη μπύρα ακόμη. Κι άμα ανοίξει το μαγαζί θα έρχεσαι και θα πίνεις τα κιβώτια τζάμπα. Πέρασε, που λες, πάλι από μπροστά μου, αλλά αυτή τη φορά την είχα δει από μακριά. Πως λένε «εσο έτοιμος»; Σηκώθηκα ευγενικά από τον καναπέ και της ζήτησα συγνώμη. Μου χαμογέλασε και άστραψε ο κόσμος. Κουκλάρα σου λέω. Ακόμη και το άχαρο ταγέρ του ξενοδοχείου – γιατί ξέχασα να σου πω πως φορούσε στολή μάνατζερ, δημόσιες σχέσεις. Ακόμη κι εκείνο το ρούχο, που θα ‘κανε άλλη να μοιάζει με καλόγρια, την έκανε θεά.

Τέλος πάντων, δεν συνέχισα εκείνη τη μέρα. Την επόμενη βδομάδα διάβαζα Καργάκο στην εφημερίδα. Πολύ τον πάω αυτό τον τύπο αν και με δυσκολεύει με κάτι λέξεις που βάζει μέσα. Να δεις τι έγραφε τις προάλλες. Α, ναι, «μισγκάγκεια»! Τι πα να πει αυτό, ρε; Από όσους ρώτησα κανένας δεν ξέρει. Ουτε ο Μπαμπινιώτης δεν το χει, μου ‘πε ο Μπάμπης που τον έχει βαγγέλιο.

Πάνω στο Καργάκο, λοιπόν, νάτη πάλι! Σηκώθηκα και προσπαθούσα να την κοιτάζω μόνο στα μάτια. Τι μάτια, ματάρες, ούτε ο Ρέμος δεν τά ‘χει τραγουδήσει! Στα μάτια, όχι στο βυζί, που ‘λεγε κι η διαφήμιση. Μη φανώ και λιγούρης.

«Θέλω να σας ζητήσω άλλη μια φορά συγνώμη», της είπα.

«Δεκτή», μου απάντησε, «ας το ξεχάσουμε».

«Ξέρετε, από τότε που έγινε το περιστατικό…», πήγα να δικιολογηθώ και τσακ βγαίνει ο υπουργός!

Η τύπισσα του χαμογελάει κι αυτός την αρχίζει στο ψηστήρι αμέσως. Εχει λέγειν ο μπαγάσας. Αλλάζουν κάρτες στο φτερό.

Αργότερα στο αυτοκίνητο μου λέει: «Ωραία η μικρή».

«Πολύ ωραία», του λέω, «αλλά είναι παντρεμένη». Δεν ξέρω πως μου ήρθε.

«Ιμερος ευλέκτρου νύμφας», μου λέει. Ολο κάτι τέτοια αρχαία πετάει κι άντε να καταλάβεις τι θέλει να πει. Όμως τον πάω, γιατί ξέρει να τους βάζει όλους στη θέση τους. Ακόμα και οι δημοσιογράφοι που τον βρίζουν στα κανάλια να δεις τι σούζα στέκονται μπροστά του. Κι έπειτα είναι μπήχτης. Η γκόμενα που έχει τώρα είναι η νούμερο πέντε στα τρία χρόνια που είναι υπουργός. Η δεύτερη ήταν η λαμπαδηδρόμος που του έδωσε τη φλόγα έξω από το χωριό του. Το ίδιο απόγευμα την είχε ψήσει. Και κάθε Τετάρτη πρωί γαμεί. Στις έξι και σαράντα πέντε ακριβώς, βρέξει χιονίσει. Αν πηδάει και τη γυναίκα του δεν ξέρω, μη ρωτάς. Αυτό που ξέρω είναι ότι δεν θα τη χωρίσει γιατί βουλευτής δεν ξαναβγαίνει. Ο πατέρας της είναι τσιφλικάς και κομματάρχης. Εκείνος του δίνει την έδρα. Εκτός αν τον βάλουν στη Βήτα Αθηνών και τον ψηφίζουν από τη τηλεόραση.

Αύριο πρωί έχει πάλι Αστέρα. Λέω να την πέσω στη γκόμενα. Εχω χαζέψει. Τη σκέφτομαι κι αναστενάζω. Δεν μπορείς να φανταστείς. Αλλά άμα τη θέλει ο υπουργός… Καταλαβαίνεις, δεν μπορώ να το παίξω μάγκας γιατί θα με στείλει να βαράω φοιτητές. Κι όχι στην Ασφάλεια, που έχεις και τα τυχερά σου αν είσαι πονηρός, αλλά κατευθείαν στα ΜΑΤ. Κι όπως έχω καιρό να γαμήσω θα είμαι κι επικίνδυνος να αφήσω κανένα στον τόπο.

Ωραίο αυτό το λαδοτύρι, ρε Πάνο, τσίμπα λίγο και πες μου τη γνώμη σου.

Πάσα στους επόμενους

Τώρα η πρόσκληση – πρόκληση πετάει προς ακόλουθους μπλογκοπλόκους:

Τσιμιτάκη http://tsimitakis.wordpress.com/

ΔεΜασάμεΡε http://demasamere.blogspot.com/

Γ. Χατζ. από τα Εδρανα http://edrana.blogspot.com/

Μeta Journalism http://metajournalism.wordpress.com/

Οι λέξεις που πρέπει να χρησιμοποιήσουν είναι:

Λαγγεμένος/η/ο, μιθριδατισμός, γαρδένια, πλάκα, μυγάκι

6 Σχόλια

  1. Όντως, ωραίο το λαδοτύρι!

    Σφιχτό, αλλά όχι ξεραμένο, εύγευστο, πιπεράτο, ζητάει τη μπύρα (κόκκινο κρασάκι θα προτιμούσα) για να σβύσει η κάψα του. Φτιαγμένο από τυροκόμο μερακλή, που γνωρίζει καλά το χώρο του (στάνη, βοσκοτόπια, τυροκομείο) και τη δουλειά του.

    Ευχαριστώ για την αναταπόκριση στην πρόσκληση – και εις άλλα με υγεία!


  2. Αγαπητέ, θα πιω φραπέ με μπόλικη γκρίνια, απο βδομάδα.
    Eυχαριστώ για τη πρόσκληση.


  3. ΩΡΑΙΟΣ 😉


  4. Πολύ Cool κείμενο. Γαμώ τα υπουργεία μας μέσα.
    🙂


  5. Ευχαριστώ.
    Σκεφτόμουν να δώσω τίτλο «Ποιον γαμάει ο υπουργός;» και να το έκανα σε στιλ κουίζ, γιατί, εκτός από τις γκόμενές του, φαίνεται πως πηδάει τους υφισταμένους του και τους ψηφοφόρους του. Ομως αν έβγαινε με τέτοιο τίτλο σε τίποτα sync θα πλάκωναν οι ματάκηδες.


  6. Μας έστειλες Αλγαιρη. Ωραίο κείμενο. Επιφυλάσσομαι να το συνεχίσω εντός της εβδομάδος…



Σχολιάστε

