h1

Πίστευε, και μη μπλογκο-ερευνα

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2007

Προσπαθώ να στρωθώ να δουλέψω κι όλο στα μπλόγκια τριγυρνάω. Μια στου Πάνου που πολλαπλασίασε την εθνική γιορτή, όπως ο Χριστός τα ψάρια, και τη μοίρασε στους… πεινασμένους, μια στου ΔεΜασάμεΡε που βροντοχτυπάει (νυχτιάτικα) τις πόρτες της εξουσίας μπας και από το γκντούπα το πολύ ξυπνήσει κανένας,

 Φωνή από το βάθος: Από το άλλο μου το αυτί, το αναλογικό!

 Καταλήγω Λαπούτα μεριά κι από κει κάνω γκέλα στην ον λάιν έρευνα για τα μπλογκ του Ζαφείρη Καραμπάση.Δύο μπράβο στο παιδί. Ένα γιατί όταν θα τελειώσει η έρευνα θα έχουμε την πρώτη επιστημονική προσέγγιση του φαινομένου και δύο γιατί θα είναι ίσως η πιο τεμπέλικη έρευνα που έχει γίνει ποτέ αφού αντί να τρέχει με ερωτηματολόγια στο χέρι, ακριβώς λόγω της ιδιαιτερότητας του δείγματος, θα κααααάθεται και τα δεδομένα θα πέφτουν. Τώρα πως θα σταθμίσει είναι ένα θέμα, αλλά φαντάζομαι πως το έχει σκεφτεί.

Δεν ξέρω ακόμη αν συμπληρώσω τη φόρμα. Θέλω να διαβάσω προσεκτικά τις ερωτήσεις και να την κρίνω πρώτα.

Θα πείτε, «τι σκατογκρινιάρης είσαι, ρε φίλε! Τι σου ζητάνε;». Και γκρινιάρης είμαι, και παρανοϊκός και ό,τι γουστάρω. Εντάξει; Απεχθάνομαι τις έρευνες γενικώς. Βάζουν ανθρώπους σε κουτάκια. Να ο μπλε εδώ, να ο ψηλός εκεί, να ο τσιγγάνος παραπέρα.

Από την άλλη πλευρά, αν δεν υπήρχαν οι επιστημονικές έρευνες δεν θα υπήρχε πρόοδος, τουλάχιστον στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Σωστά; Λάθος! Οι έρευνες με ερωτηματολόγια είναι κατά την άποψή μου μπούρδες. Απλώς προσφέρουν ένα οπλοστάσιο από κουτάκια και κωνοειδείς καμπύλες.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bell_Curve

Υπάρχουν κι άλλες μέθοδοι στο οπλοστάσιο του επιστήμονα, π.χ. το πείραμα και η παρατήρηση. Αλλά είπαμε, το ερωτηματολόγιο είναι εύκολο. Αν είναι και ον λάιν ακόμα ευκολότερο.

Αυτό εξηγεί γιατί μετά από τόσες δεκάδες χρόνια κοινωνιολογία και ψυχολογία δεν ξέρουμε σχεδόν τίποτα για την ψυχή και ακόμα λιγότερα για την κοινωνία. Το μόνο που ξέρουμε είναι «σχολές», λες και η αλήθεια είναι σχετικό μέγεθος. Αν η αστρονομία είχε αντίστοιχες «σχολές» ο Αμστρονγκ μπορεί να πατούσε στο φεγγάρι, μπορεί και να μην πατούσε. Μπορεί να μην έπρεπε να διανοηθεί να πατήσει και ίσως να πάτησε μεν αλλά μόνο η αρβύλα του ενώ το υποκείμενο Νιλ αιθεροχουρχούλιαζε στα υγρά του σεντόνια.

Στα υπέρ της συγκεκριμένης έρευνας είναι ότι θα έχουμε μια στοιχειώδη βάση να μιλάμε για την ελληνόφωνη μπλογκόσφαιρα. Για αυτό δεν ξέρω αν τελικά θα συμπληρώσω ή όχι το ερωτηματολόγιο. Αλλά ποιος χέστηκε, τελικά, για το τι θα κάνω εγώ;

Advertisements

2 Σχόλια

  1. «Αλλά ποιος χέστηκε, τελικά, για το τι θα κάνω εγώ;»

    Γιατί τόσο χαμηλή …αυτοεκτίμηση; 🙂

    Χωρίς να το έχω …βασανίσει, μάλλον πρόκειται για πατάτα, όπως όλες σχεδόν οι έρευνες, σε όλους (τονισμένο) τους τομείς. Αυτό είναι το έτσι. Το γιουβέτσι, τώρα: και γιατί να μη βοηθήσουμε κάποιον να συγκεντρώσει το υλικό που χρειάζεται; Ένα ερωτηματολόγιο μας ζητάει να συμπληρώσουμε βρε αδερφέ, δε ζητάει τον ουρανό με τ’ άστρα!

    Κι ας το αξιοποιήσει όπως μπορεί καλύτερα!


  2. Συμφωνώ με την παρατήρηση των υποκειμένων κ των καταστάσεων κ την καταγραφή τους. Συμφωνώ με τα κουτάκια. Όμως οι κοινωνικές επιστήμες έχουν να κάνουν με την ψυχή κ αυτή δεν είναι ίδια ούτε ανάμεσά μας, ούτε μέσα στον καθένα μας, κ δη σε βάθος χρόνου. Δεν μπορείς λοιπόν να ισχυριστείς ότι υπάρχει μία αλήθεια. Υπάρχουν πολλές.

    Κάθε εξήγηση που θα δίνεις ως αντικειμενικ’ος παρατηρητής πραγμάτων κ καταστάσεων, θα είναι μία μόνο φωτογραφία από ένα τεράστιο άλμπουμ. Αυτή θα είναι η χρησιμότητά των αποτελεσμάτων της έρευνάς σου. Αλλά, είναι καλύτερο από τις στατιστικές; Όχι, σε ό,τι αφορά την κατάκτηση της Μοναδικής Αλήθειας (ναι, αυτής της ανύπαρκτης). Ναι, σε ο,τι αφορά την δόση αλήθειας στη συγκεκριμένη στιγμή. Είναι καλύτερες οι κοινωνικές επιστήμες που βασίζονται στην ποιοτική κ όχι την ποσοτική ανάλυση (γνώμη μου). Όμως, μήπως τουλάχιστον θα έπρεπε να τις αποδεχτούμε τουλάχιστον ως οδηγούς για την κατεύθυνση που πρέπει να δώσουμε στο ποιοτικό σκέλος της υπόλοιπης/μετέπειτα έρευνας; Χαίρομαι που την συγκεκριμένη τη θεωρείς «βάση», κ νομίζω ότι είναι ίδια η φύση κ των υπολοίπων.



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: